Doradcy metodyczni - m. st. Warszawa, Warszawskie Centrum
Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
Urszula DZWONOWSKA - doradca metodyczny m. st.
Warszawy w zakresie informatyki, specjalizuje się w nauczaniu uczniów
wybitnie uzdolnionych matematycznie. Przede wszystkim jest wychowawcą.
Organizuje wyjazdy edukacyjne i rekreacyjne, spotkania, debaty. Jej uczniowie
podejmują inicjatywy w szkole i poza nią. Urszula Dzwonowska dokonuje
ewaluacji pracy szkoły, opracowuje plany pracy i inną dokumentację szkolną.
Współautorka blogu doradców metodycznych w zakresie informatyki: http://doradca-informatyka.blogspot.com. Organizator kilkunastu
konferencji i seminariów międzynarodowych we WCIES, Biurze Parlamentu
Europejskiego i Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce.
Współorganizator Programu Razem Ciekawiej WCIES:http://razemciekawiej.blogspot.com/, dzięki któremu 21 warszawskich
nauczycieli wyjechało na wizytę studyjną do Brukseli. Za pracę z
uczniami i na rzecz szkoły uhonorowana nagrodami: Prezydenta Warszawy, Kuratora
Oświaty, Burmistrza Dzielnicy Ochota, a także Złotym Krzyżem Zasługi i Medalem
Komisji Edukacji Narodowej.
Dorota JABŁOŃSKA – doradca metodyczny m. st.
Warszawy w zakresie języków obcych, specjalizuje się w nauczaniu dzieci,
szczególnie poprzez gry, zabawy i piosenki. Opiekun praktyk studenckich i stażu
nauczycieli ubiegających się o awans. Szczególnie interesuje się stosowaniem i
propagowaniem nowoczesnych technologii na zajęciach, moderatorka w kursach
internetowych dla nauczycieli. Organizator kilkunastu konferencji i seminariów
międzynarodowych we WCIES, Biurze Parlamentu Europejskiego i
Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Warszawie. Współorganizator Programu
Razem Ciekawiej WCIES:http://razemciekawiej.blogspot.com/, dzięki któremu 21 warszawskich nauczycieli wyjechało
na wizytę studyjną do Brukseli. Laureatka nagród Dyrektora Szkoły oraz nagrody
Burmistrza Bielan za pracę dydaktyczno-wychowawczą na rzecz szkoły.
Ewa RYSIŃSKA – doradca metodyczny w
zakresie języków obcych. Entuzjasta współpracy międzynarodowej w szkołach.
Inicjator, autor i realizator programów takiej współpracy: Sokrates, Comenius,
POWER, POWER VET, Erasmus+. Organizator wizyt studyjnych do Polski dla OECD w
Paryżu. Stypendysta Ministerstw Edukacji w Belgii, Bułgarii, Grecji,
Gruzji, RFN, Rumunii, Wielkiej Brytanii (Anglii i Szkocji), Ministerstwa Spraw
Zagranicznych Izraela oraz Ministerstwa Edukacji Izraela – m.in. Programy:
MASHEV oraz Yad Vashem, Rady Europy - programy Europejskiego Centrum Języków
Nowożytnych w Grazu oraz Pestalozzi w Strasburgu. W ramach Pestalozzi –
prowadziła pilotaż materiałów dydaktycznych. W Nowym Jorku uczestniczyła
w programach instytucji edukacyjnych (m.in. Queens College) oraz pozarządowych
afiliowanych przy ONZ; w Paryżu w programach edukacyjnych m.in. Mairie de
Paris, Mémorial de la Shoah de Paris oraz w afiliowanych przy OECD.
Kontakty międzynarodowe uważa za najlepszą motywację do uczenia się języków
obcych. Posiada kilkunastoletnią praktykę dydaktyczną w polskich szkołach
zagranicznych w Nowym Jorku i Paryżu. Autor ponad stu publikacji
dotyczących nie tylko edukacji (m. in. Gazeta Wyborcza, Głos Nauczycielski,
Języki Obce w Szkole, Rada Europy). Ambasador Muzeum Historii Żydów Polskich –
POLIN. Otrzymała nagrody za scenariusze zajęć lekcyjnych, jej szkolne projekty
eTwinning zdobyły Odznaki Jakości. Organizator kilkunastu konferencji i
seminariów międzynarodowych we WCIES, Biurze Parlamentu Europejskiego i
Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce. Inicjator Programu Razem
Ciekawiej WCIES: http://razemciekawiej.blogspot.com/, dzięki któremu 21 warszawskich nauczycieli wyjechało
na wizytę studyjną do Brukseli. Za pracę na rzecz szkoły otrzymała nagrody
Dyrektora Szkoły.
Biogramy
nauczycieli
Inga CHROŚCICKA-WOŹNIAK- LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczyciel języka angielskiego z 18 letnim stażem, laureat II
edycji projektu Razem Ciekawiej;http://razemciekawiej.blogspot.com/, szkolny koordynator projektów: Erasmus+ „ACT 4 Peace” oraz PoWer „Nowa
Jakość”, a wcześniej Erasmus+ “Osiąganie
europejskich standardów poprzez podnoszenie jakości pracy szkoły i
uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku edukacyjnym”. Autor innowacji
pedagogicznych – „Angielski na miarę XXI wieku” oraz „Działaj na rzecz pokoju i
tolerancji” oraz “Stworzenie na lekcjach języka angielskiego środowiska
sprzyjającego uczeniu się”, egzaminator maturalny i ósmoklasisty OKE. Laureat
nagrody Nauczyciel Języka Angielskiego Roku 2017 British Alumni Society i Oxford
University Press. Koordynator projektów eTwinningowych “Inny ale taki
sam”, “Starzejąca się Europa - dlaczego Europejczycy nie chcą mieć dzieci?”, “
Parlament Europejski” oraz “Demokracja w moim kraju”. Ambasador Roku Relacji - oddolnej akcji
nauczycieli i rodziców z pasją. Starszy Ambasador programu Szkoła-Ambasador
Parlamentu Europejskiego (EPAS). Nauczyciel stale podnoszący swoje
kwalifikacje i próbujący zarazić pasją nauczania innych. W sferze jej
zainteresowań szczególną rolę odgrywają aspekty psychologiczne (coaching, NLP,
Porozumienie Bez Przemocy, relacje), kompetencje XXI wieku, TIK oraz szerzenie
wiedzy o Unii Europejskiej.
Agnieszka CIECHAN- LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczycielka wychowania
fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa z 14-letnim stażem.
Przewodnicząca Komisji do spraw bezpieczeństwa
i Komisji wypadkowej w LXIII LO. Uczestniczka projektu PoWer “ Nowa
Jakość” w czasie którego wzięła udział w kursie językowym w Wielkiej Brytanii
oraz kursie dla nauczycieli wychowania fizycznego w Irlandii, w zakresie“ poprawy wydajności jednostki, rozwoju zespołu i
integracji społecznej. Przez cały czas trwania projektu rozwija swoje
umiejętności językowe. Organizatorka wielu imprez sportowych na szczeblu
dzielnicy. Od siedmiu lat współpracuje z Fundacją WOŚP w organizacji akcji “
Bicia rekordu w resuscytacji krążeniowo-oddechowej na fantomie przez jak
największą liczbę osób”.
Agata CZERNECKA - Szkoła Podstawowa nr 336 im. Janka Bytnara
„Rudego”. Nauczycielka języka angielskiego,
egzaminator OKE, uczestnik szkolnych programów Erasmus+. Posiada doświadczenie
w pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Entuzjastka nauczania
zintegrowanego i kreatywnego stosowania narzędzi TIK na zajęciach. Swoimi
pomysłami chętnie dzieli się podczas lekcji otwartych i konferencji, angażuje
się również w działania na rzecz szerzenia wiedzy o Unii Europejskiej. W
ramach programu Erasmus+ bierze udział w projektach „Od (i)migrantów do
obywateli: stare korzenie vs. nowe możliwości” oraz „Oblicza Europejskiego
Dziedzictwa Kulturowego”. Uczestniczyła w spotkaniach projektowych w Rumunii i
we Włoszech. Obecnie przygotowuje uczniów do mobilności w Hiszpanii. Stale
poszukuje nowych wyzwań i doskonali swój warsztat pracy.
Katarzyna DELEŻYŃSKA - XLII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej. Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego
z 25 letnim stażem, koordynatorka projektów
unijnych Erasmus+ „Osiąganie europejskich standardów poprzez podnoszenie
jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku edukacyjnym” oraz
POWER SE „Podnoszenie jakości usług edukacyjnych w kontekście międzykulturowego
rynku pracy”. Autorka innowacji pedagogicznej „Klasa Akademicka SGH” oraz
programu autorskiego dla tej klasy ”English for Business Studies”. Inicjatorka
współpracy z AIESEC w ramach projektów ”Cross Cultural Understanding” oraz
projektu „Spotkania z Izraelem”. Egzaminatorka OKE, ekspert MEN, autorka
artykułów w magazynach ”The Teacher” oraz „Języki Obce w Szkole”; wykłady na
konferencjach naukowych: ”Practice makes perfect”oraz ”Get ready for matura
exam” - Międzynarodowa konferencja IATEFL oraz
„Jak przygotować ucznia do matury
z języka angielskiego” - Forum nauczycieli języków obcych. Pasjonatka międzynarodowych projektów,
nieustannie pracująca zarówno nad doskonaleniem posiadanych umiejętności, jak i
zdobywaniem nowych, które pomogą
w „umiędzynarodowieniu” szkoły, w której pracuje.
Agnieszka DZIERŻANOWSKA - Szkoła Podstawowa nr
336 im. Janka Bytnara „Rudego”. Nauczyciel mianowany, wychowawca świetlicy
mający kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z najmłodszymi uczniami.
Specjalizuje się w organizowaniu szkolnych uroczystości oraz konkursów o
zasięgu szkolnym, dzielnicowym, miejskim oraz ogólnopolskim. Inicjatorka oraz
współorganizator pierwszej w Warszawie Dzielnicowej Sieci Współpracy
nauczycieli pracujących w świetlicy zorganizowanej we współpracy z doradcą
metodycznym miasta st. Warszawy. Posiada doświadczenie w organizowaniu
współpracy z polską szkołą na Litwie. Uczestniczy w pracach zespołu
realizującego projekty Erasmus+. Szczególnie interesuje się stosowaniem nowych
technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy z uczniami oraz rozwijaniem
swoich umiejętności w tej dziedzinie.
Edyta KARWOWSKA - Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tony Halika. Nauczyciel dyplomowany w zakresie edukacji
wczesnoszkolnej oraz Ambasador Programu e-Twinning. W ramach eTwinning
zrealizowała kilkanaście projektów, które uzyskały Krajowe Odznaki Jakości oraz
Europejskie Odznaki Jakości. Uwielbia wykorzystywać nowoczesne technologie w
projektach oraz pokazywać, że eTwinning daje moc wrażeń i ogrom radości nie
tylko uczniom, ale również nauczycielom.
Lucyna KASPEROWICZ - LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha.Nauczyciel historii, historii
i społeczeństwa, wiedzy o społeczeństwie oraz edukacji prawnej.
Uczestniczka projektu PoWer “Nowa Jakość w zakresie mediów
społecznościowych i technologii komunikacyjno-informacyjnej. Autorka innowacji
pedagogicznej „Elementy prawa”. Koordynator programów edukacji prawnej z
zakresu mediacji. Współautorka innowacji pedagogicznej „Działaj na rzecz pokoju i tolerancji”. Uczestniczka projektu Erasmus+
ACT 4 Peace. Autorka
artykułu "Mediacja na etapie postępowania wykonawczego"-Fundacja
Uniwersyteckich Poradni Prawnych -"Klinika" Nr 26 (31)/2019.
Koordynator współpracy polsko-węgierskiej w LXIII LO im. L. Kossutha -
współpraca ze Stowarzyszeniem Józefa Bema w Budapeszcie. Organizatorka wyjazdów
studyjnych do Budapesztu i udziału młodzieży w międzynarodowej konferencji
“Europa w oczach młodych”.
Małgorzata MALCZYK – VII LO im. Juliusza Słowackiego. Nauczyciel języka angielskiego.
Pogłębia komponent kulturowy na zajęciach językowych. Inicjator i realizator
współpracy międzynarodowej. Prowadzi wymiany międzynarodowe – dwustronne
(Polska-Niemcy, Polska-Egipt), trójstronne (Polska-Niemcy-Rumunia), Comenius
(Chorwacja, Węgry, Włochy, Turcja) i e-Twinning (Chorwacja, Portugalia), trzy
projekty Erasmusa+: Akcje KA1 i KA2. Laureat II
edycji projektu Razem Ciekawiej:http://razemciekawiej.blogspot.com/. Nagrodzona za realizację programów finansowanych ze środków unijnych.
Lubi podróżować i poznawać różne kultury. Zdobyte doświadczenia wykorzystuje do
wzbogacania zajęć w szkole.
Jolanta MITURA -LXIII Liceum
Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczyciel języka angielskiego i wiedzy o kulturze;
egzaminator ósmoklasisty OKE; uczestnik projektów: Erasmus+ ACT 4 Peace, PoWer
w zakresie CLIL (Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe), PoWer “Nowa Jakość” dotyczącego Metody
Projektu, CEO "Akademia Liderów Oświaty Szkoły Uczącej Się"
oraz WCIES "Wzmacnianie kompetencji
kadr wspomagających pracę warszawskich szkół i placówek". Szkolny
koordynator inicjatyw kulturalnych oraz WIE. Nauczyciel-opiekun Olimpiady
“Zwolnieni z Teorii”. Autor innowacji pedagogicznej – „Our English World” oraz zmiany wprowadzonej w szkole i dotyczącej
stworzenia koncepcji oraz banku lekcji wychowawczych ukierunkowanych na
rozwijanie kompetencji kluczowych. Koordynator projektów eTwinning “Our
Christmas” oraz “A tale of 2, 3... or even more cities”, który zaowocował
wymianą uczniów z Turcją. Osoba z długoletnim doświadczeniem w pracy z uczniami
o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W codziennej pracy gorąca zwolenniczka
oceniania kształtującego, rozwijania w uczniach umiejętności współpracy w
zespole i rozwiązywania konfliktów w oparciu o model Porozumienia bez
Przemocy.
Monika SUSKA-ZIĘCINA - LXIII Liceum
Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Pedagog specjalny, psycholog, terapeuta
pedagogiczny. Od 15 lat pracuje w liceum z uczniami o specjalnych potrzebach
edukacyjnych. Uczestniczyła w programie PoWer, Erasmus + dla nauczycieli oraz w
Erasmus Act 4 Peace dla uczniów. W Portsmouth, Yorku i we Florencji brała
udział w kursach dotyczących edukacji włączającej, motywowania oraz skutecznych
metod pracy z uczniami o SPE. Jest koordynatorem kilku projektów eTwinning: "How to be a happy,
satisfied and inspiring teacher? - educational projects, sharing experience”,
"Twin Dishes", „De-stress - how do you do that?”. Od wielu lat
współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej pełniąc funkcję mentora w kursie
"Jak motywować uczniów do nauki?", a w szkole angażując młodzież w program PoczytajMy
oraz Młodzi w akcji. W gazecie Goniec Polski opublikowała artykuły
"Od przedszkola do matury" oraz "Obudź w dziecku
twórcę".
Jolanta WISZNIEWSKA - LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczycielka
historii, wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości z 25-letnim
stażem, egzaminator OKE z historii i WOSu. Autorka innowacji pedagogicznej
,,Prawo przydaje się w życiu” oraz współautorka ,,Działaj na rzecz pokoju i
tolerancji”. Uczestniczka projektów unijnych: Erasmus+,,ACT 4 Peace”, oraz
PoWer ,,Nowa Jakość” a wcześniej “Osiąganie europejskich standardów poprzez
podnoszenie jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku
edukacyjnym”. Starszy Ambasador programu Szkoła-Ambasador Parlamentu Europejskiego (EPAS).
Inicjatorka Dnia z Prawem w LXIII LO im. L. Kossutha i Dnia Europy. Współpracuje z wieloma organizacjami
pozarządowymi min. Forum Dialogu - Szkoła Dialogu, Centrum Edukacji
Obywatelskiej - Warszawa Czterech Kultur, Aktywna Warszawa, Stowarzyszenie
Profesora im. Hołdy - Tydzień Konstytucyjny, Amnesty International - Maraton
Pisania Listów. Prowadzi stałą współpracę z Okręgową Izbą Radców Prawnych.
Organizatorka spotkań z przedstawicielami świata mediów, polityki. Propaguje
postawę aktywności obywatelskiej organizując min. prawybory parlamentarne i
samorządowe oraz propagując wiedzę na temat Unii Europejskiej. Uczestniczka
projektów eTwinning “Starzejąca się Europa- dlaczego Europejczycy nie chcą
mieć dzieci?”, “Parlament Europejski” oraz “Demokracja w moim kraju”.
Wyróżniona nagrodą Burmistrza Ursynowa i Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Anna WOŁEJKO - LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczycielka języka
angielskiego z 16-letnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej. Uczestniczka
projektów PoWer „Nowa Jakość” oraz Erasmus+ ACT 4 Peace”. W codziennej pracy
ważne jest dla niej podtrzymywanie motywacji swoich uczniów do uczenia się
języka obcego. W tym celu stosuje narzędzia TIK na zajęciach. Stąd jej udział w
szkoleniu „Kreatywność, innowacja, motywacja, nowe metodyki nauczania” we
Florencji w ramach projektu PoWer oraz w
kursie “Teoria i praktyka w pracy Metodą Projektu” w Dublinie. Koordynator
projektu eTwinning “So Far, Yet So Close”
ze szkołą hiszpańską IES Nou Derramador w Ibi, organizator wyjazdów
zagranicznych do Londynu, Malagi, na Maltę. Współautorka innowacji ,,Działaj na
rzecz pokoju i tolerancji”.