biogramy



Doradcy metodyczni - m. st. Warszawa, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń

Urszula DZWONOWSKA - doradca metodyczny m. st. Warszawy w zakresie informatyki, specjalizuje się w nauczaniu uczniów wybitnie uzdolnionych matematycznie. Przede wszystkim jest wychowawcą. Organizuje wyjazdy edukacyjne i rekreacyjne, spotkania, debaty. Jej uczniowie podejmują inicjatywy w szkole i poza nią. Urszula Dzwonowska dokonuje ewaluacji pracy szkoły, opracowuje plany pracy i inną dokumentację szkolną. Współautorka blogu doradców metodycznych w zakresie informatyki: http://doradca-informatyka.blogspot.com. Organizator kilkunastu konferencji i seminariów międzynarodowych we WCIES, Biurze Parlamentu Europejskiego i Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce. Współorganizator Programu Razem Ciekawiej WCIES:http://razemciekawiej.blogspot.com/, dzięki któremu 21 warszawskich nauczycieli wyjechało na wizytę studyjną do Brukseli. Za pracę z uczniami i na rzecz szkoły uhonorowana nagrodami: Prezydenta Warszawy, Kuratora Oświaty, Burmistrza Dzielnicy Ochota, a także Złotym Krzyżem Zasługi i Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

Dorota JABŁOŃSKA – doradca metodyczny m. st. Warszawy w zakresie języków obcych, specjalizuje się w nauczaniu dzieci, szczególnie poprzez gry, zabawy i piosenki. Opiekun praktyk studenckich i stażu nauczycieli ubiegających się o awans. Szczególnie interesuje się stosowaniem i propagowaniem nowoczesnych technologii na zajęciach, moderatorka w kursach internetowych dla nauczycieli. Organizator kilkunastu konferencji i seminariów międzynarodowych we WCIES, Biurze Parlamentu Europejskiego i Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Warszawie. Współorganizator Programu Razem Ciekawiej WCIES:http://razemciekawiej.blogspot.com/, dzięki któremu 21 warszawskich nauczycieli wyjechało na wizytę studyjną do Brukseli. Laureatka nagród Dyrektora Szkoły oraz nagrody Burmistrza Bielan za pracę dydaktyczno-wychowawczą na rzecz szkoły.

Ewa RYSIŃSKA – doradca metodyczny w zakresie języków obcych. Entuzjasta współpracy międzynarodowej w szkołach. Inicjator, autor i realizator programów takiej współpracy: Sokrates, Comenius, POWER, POWER VET, Erasmus+. Organizator wizyt studyjnych do Polski dla OECD w Paryżu. Stypendysta Ministerstw Edukacji w Belgii, Bułgarii, Grecji, Gruzji, RFN, Rumunii, Wielkiej Brytanii (Anglii i Szkocji), Ministerstwa Spraw Zagranicznych Izraela oraz Ministerstwa Edukacji Izraela – m.in. Programy: MASHEV oraz Yad Vashem, Rady Europy - programy Europejskiego Centrum Języków Nowożytnych w Grazu oraz Pestalozzi w Strasburgu. W ramach Pestalozzi – prowadziła pilotaż materiałów dydaktycznych. W Nowym Jorku uczestniczyła w programach instytucji edukacyjnych (m.in. Queens College) oraz pozarządowych afiliowanych przy ONZ; w Paryżu w programach edukacyjnych m.in. Mairie de Paris, Mémorial de la Shoah de Paris oraz w afiliowanych przy OECD. Kontakty międzynarodowe uważa za najlepszą motywację do uczenia się języków obcych. Posiada kilkunastoletnią praktykę dydaktyczną w polskich szkołach zagranicznych w Nowym Jorku i Paryżu. Autor ponad stu publikacji dotyczących nie tylko edukacji (m. in. Gazeta Wyborcza, Głos Nauczycielski, Języki Obce w Szkole, Rada Europy). Ambasador Muzeum Historii Żydów Polskich – POLIN. Otrzymała nagrody za scenariusze zajęć lekcyjnych, jej szkolne projekty eTwinning zdobyły Odznaki Jakości. Organizator kilkunastu konferencji i seminariów międzynarodowych we WCIES, Biurze Parlamentu Europejskiego i Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce. Inicjator Programu Razem Ciekawiej WCIES: http://razemciekawiej.blogspot.com/, dzięki któremu 21 warszawskich nauczycieli wyjechało na wizytę studyjną do Brukseli. Za pracę na rzecz szkoły otrzymała nagrody Dyrektora Szkoły.
 

Biogramy nauczycieli
Inga CHROŚCICKA-WOŹNIAK- LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczyciel języka angielskiego z 18 letnim stażem, laureat II edycji projektu Razem Ciekawiej;http://razemciekawiej.blogspot.com/, szkolny koordynator projektów: Erasmus+ „ACT 4 Peace” oraz PoWer „Nowa Jakość”,  a wcześniej Erasmus+ “Osiąganie europejskich standardów poprzez podnoszenie jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku edukacyjnym”. Autor innowacji pedagogicznych – „Angielski na miarę XXI wieku” oraz „Działaj na rzecz pokoju i tolerancji” oraz “Stworzenie na lekcjach języka angielskiego środowiska sprzyjającego uczeniu się”, egzaminator maturalny i ósmoklasisty OKE. Laureat nagrody Nauczyciel Języka Angielskiego Roku 2017 British Alumni Society i Oxford University Press. Koordynator projektów eTwinningowych “Inny ale taki sam”, “Starzejąca się Europa - dlaczego Europejczycy nie chcą mieć dzieci?”, “ Parlament Europejski” oraz “Demokracja w moim kraju”. Ambasador Roku Relacji - oddolnej akcji nauczycieli i rodziców z pasją. Starszy Ambasador programu Szkoła-Ambasador Parlamentu Europejskiego (EPAS). Nauczyciel stale podnoszący swoje kwalifikacje i próbujący zarazić pasją nauczania innych. W sferze jej zainteresowań szczególną rolę odgrywają aspekty psychologiczne (coaching, NLP, Porozumienie Bez Przemocy, relacje), kompetencje XXI wieku, TIK oraz szerzenie wiedzy o Unii Europejskiej.
Agnieszka CIECHAN- LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczycielka wychowania fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa z 14-letnim stażem. Przewodnicząca Komisji do spraw bezpieczeństwa  i Komisji wypadkowej w LXIII LO. Uczestniczka projektu PoWer “ Nowa Jakość” w czasie którego wzięła udział w kursie językowym w Wielkiej Brytanii oraz kursie dla nauczycieli wychowania fizycznego w Irlandii, w zakresie“ poprawy wydajności jednostki, rozwoju zespołu i integracji społecznej. Przez cały czas trwania projektu rozwija swoje umiejętności językowe. Organizatorka wielu imprez sportowych na szczeblu dzielnicy. Od siedmiu lat współpracuje z Fundacją WOŚP w organizacji akcji “ Bicia rekordu w resuscytacji krążeniowo-oddechowej na fantomie przez jak największą liczbę osób”.
Agata CZERNECKA - Szkoła Podstawowa nr 336 im. Janka Bytnara „Rudego”. Nauczycielka języka angielskiego, egzaminator OKE, uczestnik szkolnych programów Erasmus+. Posiada doświadczenie w pracy z uczniami na różnych etapach edukacji. Entuzjastka nauczania zintegrowanego i kreatywnego stosowania narzędzi TIK na zajęciach. Swoimi pomysłami chętnie dzieli się podczas lekcji otwartych i konferencji, angażuje się również w działania na rzecz szerzenia wiedzy o Unii Europejskiej. W ramach programu Erasmus+ bierze udział w projektach „Od (i)migrantów do obywateli: stare korzenie vs. nowe możliwości” oraz „Oblicza Europejskiego Dziedzictwa Kulturowego”. Uczestniczyła w spotkaniach projektowych w Rumunii i we Włoszech. Obecnie przygotowuje uczniów do mobilności w Hiszpanii. Stale poszukuje nowych wyzwań i doskonali swój warsztat pracy.
Katarzyna DELEŻYŃSKA - XLII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej. Dyplomowana nauczycielka języka angielskiego z 25 letnim stażem, koordynatorka projektów  unijnych Erasmus+ „Osiąganie europejskich standardów poprzez podnoszenie jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku edukacyjnym” oraz POWER SE „Podnoszenie jakości usług edukacyjnych w kontekście międzykulturowego rynku pracy”. Autorka innowacji pedagogicznej „Klasa Akademicka SGH” oraz programu autorskiego dla tej klasy ”English for Business Studies”. Inicjatorka współpracy z AIESEC w ramach projektów ”Cross Cultural Understanding” oraz projektu „Spotkania z Izraelem”. Egzaminatorka OKE, ekspert MEN, autorka artykułów w magazynach ”The Teacher” oraz „Języki Obce w Szkole”; wykłady na konferencjach naukowych: ”Practice makes perfect”oraz ”Get ready for matura exam” - Międzynarodowa konferencja IATEFL oraz  „Jak przygotować ucznia  do matury z języka angielskiego” - Forum nauczycieli języków obcych.  Pasjonatka międzynarodowych projektów, nieustannie pracująca zarówno nad doskonaleniem posiadanych   umiejętności,  jak i  zdobywaniem  nowych, które pomogą w „umiędzynarodowieniu” szkoły, w której pracuje.
Agnieszka DZIERŻANOWSKA - Szkoła Podstawowa nr 336 im. Janka Bytnara „Rudego”. Nauczyciel mianowany, wychowawca świetlicy mający kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z najmłodszymi uczniami. Specjalizuje się w organizowaniu szkolnych uroczystości oraz konkursów o zasięgu szkolnym, dzielnicowym, miejskim oraz ogólnopolskim. Inicjatorka oraz współorganizator pierwszej w Warszawie Dzielnicowej Sieci Współpracy nauczycieli pracujących w świetlicy zorganizowanej we współpracy z doradcą metodycznym miasta st. Warszawy. Posiada doświadczenie w organizowaniu współpracy z polską szkołą na Litwie. Uczestniczy w pracach zespołu realizującego projekty Erasmus+. Szczególnie interesuje się stosowaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy z uczniami oraz rozwijaniem swoich umiejętności w tej dziedzinie.
Edyta KARWOWSKA - Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tony Halika. Nauczyciel  dyplomowany w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz Ambasador Programu e-Twinning. W ramach eTwinning zrealizowała kilkanaście projektów, które uzyskały Krajowe Odznaki Jakości oraz Europejskie Odznaki Jakości. Uwielbia wykorzystywać nowoczesne technologie w projektach oraz pokazywać, że eTwinning daje moc wrażeń i ogrom radości nie tylko uczniom, ale również nauczycielom.
Lucyna KASPEROWICZ - LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha.Nauczyciel historii, historii i społeczeństwa, wiedzy o społeczeństwie oraz edukacji prawnej. Uczestniczka projektu PoWer “Nowa Jakość w zakresie mediów społecznościowych i technologii komunikacyjno-informacyjnej. Autorka innowacji pedagogicznej „Elementy prawa”. Koordynator programów edukacji prawnej z zakresu mediacji. Współautorka innowacji pedagogicznej „Działaj na rzecz pokoju i tolerancji”. Uczestniczka projektu Erasmus+ ACT 4 Peace. Autorka artykułu "Mediacja na etapie postępowania wykonawczego"-Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych -"Klinika" Nr 26 (31)/2019. Koordynator współpracy polsko-węgierskiej w LXIII LO im. L. Kossutha - współpraca ze Stowarzyszeniem Józefa Bema w Budapeszcie. Organizatorka wyjazdów studyjnych do Budapesztu i udziału młodzieży w międzynarodowej konferencji “Europa w oczach młodych”.
Małgorzata MALCZYK – VII LO im. Juliusza Słowackiego. Nauczyciel języka angielskiego. Pogłębia komponent kulturowy na zajęciach językowych. Inicjator i realizator współpracy międzynarodowej. Prowadzi wymiany międzynarodowe – dwustronne (Polska-Niemcy, Polska-Egipt), trójstronne (Polska-Niemcy-Rumunia), Comenius (Chorwacja, Węgry, Włochy, Turcja) i e-Twinning (Chorwacja, Portugalia), trzy projekty Erasmusa+: Akcje KA1 i KA2. Laureat II edycji projektu Razem Ciekawiej:http://razemciekawiej.blogspot.com/. Nagrodzona za realizację programów finansowanych ze środków unijnych. Lubi podróżować i poznawać różne kultury. Zdobyte doświadczenia wykorzystuje do wzbogacania zajęć w szkole.
Jolanta MITURA -LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczyciel języka angielskiego i wiedzy o kulturze; egzaminator ósmoklasisty OKE; uczestnik projektów: Erasmus+ ACT 4 Peace, PoWer w zakresie CLIL (Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe),  PoWer “Nowa Jakość” dotyczącego Metody Projektu, CEO "Akademia Liderów Oświaty Szkoły Uczącej Się" oraz  WCIES "Wzmacnianie kompetencji kadr wspomagających pracę warszawskich szkół i placówek". Szkolny koordynator inicjatyw kulturalnych oraz WIE. Nauczyciel-opiekun Olimpiady “Zwolnieni z Teorii”. Autor innowacji pedagogicznej – „Our English World”  oraz zmiany wprowadzonej w szkole i dotyczącej stworzenia koncepcji oraz banku lekcji wychowawczych ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji kluczowych. Koordynator projektów eTwinning “Our Christmas” oraz “A tale of 2, 3... or even more cities”, który zaowocował wymianą uczniów z Turcją. Osoba z długoletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W codziennej pracy gorąca zwolenniczka oceniania kształtującego, rozwijania w uczniach umiejętności współpracy w zespole i rozwiązywania konfliktów w oparciu o model Porozumienia bez Przemocy.
Monika SUSKA-ZIĘCINA - LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Pedagog specjalny, psycholog, terapeuta pedagogiczny. Od 15 lat pracuje w liceum z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Uczestniczyła w programie PoWer, Erasmus + dla nauczycieli oraz w Erasmus Act 4 Peace dla uczniów. W Portsmouth, Yorku i we Florencji brała udział w kursach dotyczących edukacji włączającej, motywowania oraz skutecznych metod pracy z uczniami o SPE. Jest koordynatorem kilku projektów eTwinning: "How to be a happy, satisfied and inspiring teacher? - educational projects, sharing experience”, "Twin Dishes", „De-stress - how do you do that?”.  Od wielu lat współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej pełniąc funkcję mentora w kursie "Jak motywować uczniów do nauki?", a w szkole angażując młodzież  w program PoczytajMy oraz Młodzi w akcji. W gazecie Goniec Polski opublikowała artykuły "Od przedszkola do matury" oraz "Obudź w dziecku twórcę".
Jolanta WISZNIEWSKA - LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczycielka historii, wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości z 25-letnim stażem, egzaminator OKE z historii i WOSu. Autorka innowacji pedagogicznej ,,Prawo przydaje się w życiu” oraz współautorka ,,Działaj na rzecz pokoju i tolerancji”. Uczestniczka projektów unijnych: Erasmus+,,ACT 4 Peace”, oraz PoWer ,,Nowa Jakość” a wcześniej “Osiąganie europejskich standardów poprzez podnoszenie jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku edukacyjnym”. Starszy Ambasador programu Szkoła-Ambasador Parlamentu Europejskiego (EPAS). Inicjatorka Dnia z Prawem w LXIII LO im. L. Kossutha i Dnia Europy.  Współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi min. Forum Dialogu - Szkoła Dialogu, Centrum Edukacji Obywatelskiej - Warszawa Czterech Kultur, Aktywna Warszawa, Stowarzyszenie Profesora im. Hołdy - Tydzień Konstytucyjny, Amnesty International - Maraton Pisania Listów. Prowadzi stałą współpracę z Okręgową Izbą Radców Prawnych. Organizatorka spotkań z przedstawicielami świata mediów, polityki. Propaguje postawę aktywności obywatelskiej organizując min. prawybory parlamentarne i samorządowe oraz propagując wiedzę na temat Unii Europejskiej. Uczestniczka projektów eTwinning “Starzejąca się Europa- dlaczego Europejczycy nie chcą mieć dzieci?”, “Parlament Europejski” oraz “Demokracja w moim kraju”. Wyróżniona nagrodą Burmistrza Ursynowa i Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Anna WOŁEJKO - LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha. Nauczycielka języka angielskiego z 16-letnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej. Uczestniczka projektów PoWer „Nowa Jakość” oraz Erasmus+ ACT 4 Peace”. W codziennej pracy ważne jest dla niej podtrzymywanie motywacji swoich uczniów do uczenia się języka obcego. W tym celu stosuje narzędzia TIK na zajęciach. Stąd jej udział w szkoleniu „Kreatywność, innowacja, motywacja, nowe metodyki nauczania” we Florencji w ramach projektu  PoWer oraz w kursie “Teoria i praktyka w pracy Metodą Projektu” w Dublinie. Koordynator projektu eTwinning “So Far, Yet So Close” ze szkołą hiszpańską IES Nou Derramador w Ibi, organizator wyjazdów zagranicznych do Londynu, Malagi, na Maltę. Współautorka innowacji ,,Działaj na rzecz pokoju i tolerancji”.